Ciśnienie wody zamiast benzyny
W ramach naszej serii o innowacjach już przed dwoma latami pisaliśmy o rozwiązaniu obecnych problemów z dostawami ropy naftowej za pomocą agregatu opartego na wykorzystaniu ciśnienia wody. W związku ze stale rosnącymi cenami benzyny problem ten stał się jeszcze bardziej palący, nie mówiąc już o aspekcie ekologicznym. Chodzi teraz o to aby tę innowację wprowadzić do seryjnej produkcji i praktycznego zastosowania.
Poniżej skrót naszego artykułu z maja 2003 roku
„Każdy kryzys niesie ze sobą również i szanse, lecz odpowiednie organy muszą umieć je wykorzystywać. Przede wszystkim teraz należy się powołać na uśpione europejskie siły twórcze, które w przeciągu stu lat stworzyły rzeczy wielkie i umożliwiły dzisiejszy dobrobyt. Nie wolno przy tym zapominać, że większość patentów została zgłoszona przez indywidualnych wynalazców. Jak wygląda obecna sytuacja innowacyjna w Europie? Europejskie zrzeszenie przedsiębiorców w Brukseli – UNICE – stwierdziło w swym sprawozdaniu „deficyt innowacyjny” w Europie. W Stanach Zjednoczonych 26% przedsiębiorstw uzyskuje ponad 10% ich utargów produktami nowymi, w Europie jest ich tylko 21%. Zainwestowany kapitał wzrósł w USA w latach 1994 – 1998 ze 120 na 291 Euro na osobę, w Europie jedynie z 39 na 68 Euro na osobę. Konieczna jest liberalizacja usług finansowych oraz obniżki podatków dla inwestorów i przedsiębiorców. Przejdźmy do konkretnych innowacji, które mogły by być w przyszłości istotne dla gospodarki. Wodny agregat napędowy ARNO. Jeszcze nikt nie przedstawił tak dla ochrony środowiska istotnego wynalazku. Ten silnik wodny stanowi bez wątpienia rewolucję w dziedzinach techniki napędowej, ochrony środowiska i gospodarki. Woda jako paliwo jest najczystszą formą energii. Bez benzyny nie powstają żadne substancje szkodliwe z odpadów. Pozytywne skutki dla światowej gospodarki i ochrony środowiska tego zgłoszonego w niemieckim urzędzie patentowym w Monachium agregatu napędowego są nie do przewidzenia. Ten silnik wodny (dwutaktowy) może być produkowany jako agregat stacjonarny lub przenośny, jest prawie niezawodny i nie wymaga magazynowania dużych ilości części zapasowych.”
Źródło: REGION Europy nr11